Quantcast
[ 3 / biz / cgl / ck / diy / fa / g / ic / jp / lit / sci / tg / vr / vt ] [ index / top / reports / report a bug ] [ 4plebs / archived.moe / rbt ]

Due to resource constraints, /g/ and /tg/ will no longer be archived or available. Other archivers continue to archive these boards.Become a Patron!

/g/ - Technology


View post   

[ Toggle deleted replies ]
File: 54 KB, 550x382, 1387465081566.jpg [View same] [iqdb] [saucenao] [google] [report]
41580141 No.41580141 [DELETED]  [Reply] [Original] [archived.moe] [rbt]

>mfw 2 RAM slots on my MSI z87-g43 are not working but first 2 slots are still working so I can at least run it in a single channel

Seems like I fucked up a pin or two on mobo while putting a CPU into the socket.

But it still works fine and I even overclocked my Haswell and it doesn't fail under heat.

No reason to try to fix that shit, r-right?

>> No.41580320

So cute :3

>> No.41580397

If it ain't broke, don't fix it.

Until it shorts out and burns your house down.

>> No.41580428

>Implying that you are not just getting the typical MSI-experience.

>> No.41580460
File: 472 KB, 1877x864, 12345.jpg [View same] [iqdb] [saucenao] [google] [report]
41580460

>>41580397
Everything seems to work just fine except the 3rd and 4th RAM slots.

I've tried to play some games, tested it in benchmarks and prime95, etc.


Looks like it werks.
With a single channel RAM though. But is it a big deal? Not in my case I guess, considering that there's a huge chance of losing mobo without a guarantee if I will try to send it back to service or fix it myself.

>> No.41580591

>>41580460
You probably knocked out a memory controller data pin. Not a big deal, but don't make a habit of it, because if you hit a VCC pin or something more serious next time you're gonna see some sparks or it will flat out not work.

Also, you must have fat fucking fingers or something, you dumb weeaboo.

>> No.41580668

Siztra pls go

>> No.41580679
File: 43 KB, 349x268, 1291746650670.jpg [View same] [iqdb] [saucenao] [google] [report]
41580679

>>41580591
I'm pretty sure it happened when I was closing the socket. It required too much pressure and sounded a bit weird. And I did it without a socket cover plastic thing if that matters.

But also I have a suspicious case of delivery with mobo box being unsealed and CPU+RAM were put inside of it so who fucking knows if they tried to fool me with a mobo being already slightly defected.

>> No.41580720

try to loosen the heatsink, sometimes this the problem

>> No.41580783
File: 515 KB, 1721x1601, 9372506900_1378939601.png [View same] [iqdb] [saucenao] [google] [report]
41580783

>>41580679
Well, if you want to take another look, here's a pinout chart. Kinda hard to match up though, so good luck.

>> No.41580808

>>41580783
Nah, fuck that shit.
I'd open it now only if my PC will not boot one day because of that dead pin.

>> No.41582689

>>41580679
They always do that, you fucked up at a different time.
Sounds like it was used before and fucked up before then.

>>
Name (leave empty)
Comment (leave empty)
Name
E-mail
Subject
Comment
Password [?]Password used for file deletion.
Captcha
Action